טלפון: 03-7953317

מתאגדים ישיר
חברה לארגון בע"מ

כתובת: יהודה הלוי 75, תל אביב

©2019 by מתאגדים ישיר. Proudly created with Wix.com

DPM -מגשרים

Disputec Peace Maker

רקע

חברת מתאגדים ישיר פועלת ליצירת מודלים חדשניים לפתרון דילמות ומחלוקות. בימים אלה משיקה מתאגדים ישיר מערכת טכנולוגית, יחידה מסוגה (DPM Disputec Peace Maker -), שנועדה לתקשורת בין צדדים ועורכי דין במחלוקת בכל שלבי הסכסוך והיא מתאימה במיוחד ללוות את הליך הגישור.

גישור הוא הליך מורכב שהצלחתו תלויה, ברובה, ביכולתו המקצועית של המגשר. ואכן, אין תחליף למגשר מקצועי שיאפשר לצדדים סביבה תומכת ומוגנת להציג את טענותיהם, יאתר את האינטרסים המרכזיים של הצדדים, יציע חלופות יצירתיות ויוביל את הצדדים להסכמה.

אולם, כל מגשר מכיר מקרים בהם צדדים לסכסוך נרתעים מעלויות הגישור. זאת למרות שהסכום שישלמו הצדדים למגשר מקצועי ובעל ניסיון, יחסוך להם עלויות כבדות וסיכונים מיותרים. גם כאשר הצדדים נמצאים כבר בגישור קיים פעמים רבות קושי לשמור על תקשורת חיובית וממוקדת.

DPM ממחישה לצדדים לגישור את יתרונות הגישור, כבר בשלב הראשוני של ההכנה לגישור ומציגה בפניהם באופן מוחשי ואפקטיבי את היתרונות בניהול מבוקר חיובי ומוכוון הסכמות. השימוש במערכת יביא את הצדדים לגישור מוכנים יותר גם להגיע להסכמות וגם לשלם את עלויות הגישור. בהמשך, מלווה המערכת את המגשר והצדדים ומסייעת להם לנהל תקשורת מוכוונת הסכמות עד שיגיעו להסכם.

למי מיועדת המערכת

DPM מיועדת למגשרים שמעוניינים לקבל את תיק סכסוך כשהוא מוכן לביצוע הליך גישור ענייני ולעקוב אחר המחלוקות וההסכמות בכתב באופן מסודר במהלך הגישור עד להגעה להסכם.

מגשרים המעוניינים שהצדדים ימשיכו את ההידברות ביניהם באופן מפוקח ומסודר גם מחוץ לשעות הגישור הפרונטאלי באופן שלא ידרדר את הצדדים לסכסוך המשפטי, ימצאו ערך רב בשימוש במערכת.

ערוצי ההידברות של DPM  מתאימים לכל סוגי הסכסוכים בכל שלב ובכל נושא. הם מאפשרים כבר מיפוי, דיוק וצמצום של הסכסוך. תוצרי המערכת מתאימים גם לשלבים מתקדמים יותר של הסכסוך ויכולים לשמש את הצדדים גם אם יבחרו לחזור ולנהל את הסכסוך בדרך המסורתית בבית משפט.


תיאור המערכת

DPM היא מערכת תקשורת אינטרנטית רב-צדדית, ליישוב מחלוקות וסכסוכים אונליין. כל מגשר יכול לפתוח ערוץ הידברות בין הצדדים לגישור בהשתתפותו, כמו קבוצת ווצאפ. אולם, בערוץ ההידברות יכול כל צד לפרט את טענותיו רק במשפטים קצרים (עד 140 תווים) ולהשיב על טענות הצד השני רק ב- כן / לא / דלג.

DPM מותאמת לכל השלבים של הגישור: החל משלב "טרום גישור" בו כל צד מקבל הזדמנות לשטוח טענותיו בפני הצד השני באופן ענייני ולקבל תגובה עניינית, עובר דרך פירוק הסכסוך לרכיביו הקטנים בד בבד עם יצירת דו שיח חיובי. התקשורת במערכת מנתבת את צדדים והמגשר לאתר את האינטרסים האמיתיים בבסיס המחלוקת, ולנסח מחדש את טענותיהם באופן שיפתח בפניהם אפשרויות חדשות לפתרון הסכסוך, עד לגיבוש הסכמות וחתימה על הסכם.


הבעיות במצב הקיים ידועות

האתגר המרכזי העומד בפני מגשרים רבים היום הוא שמירת הליך הגישור במסלול ההסכמות, לרבות בין פגישת גישור אחת לאחרת, על מנת למקסם את הסיכוי להגיע לפתרון מוצלח ומוסכם של הליך הגישור.

למרות מגמת מערכת המשפט להפנות סכסוכים לגישור (לרבות במסגרת תקנות סדר הדין החדשות) אין כיום מערכת טכנולוגיות התומכות בהליך הגישור, והוא תלוי בעיקר בנכונותם של הצדדים ובמיומנותם של המגשרים.

העדר תהליך מובנה לתקשורת ויישוב סכסוך יוצר סכנה להידרדרות ומונע פתרון. ואכן, לעיתים בוחרים הצדדים לגישור לחזור ולנהל את הסכסוך בתביעות ולחכות שנים לפסקי דין של בתי המשפט, מה שגורר אותם להפסדים כבדים, ועוגמת נפש מיותרת להם ולסביבתם. הסיבות מרכזיות לכישלון של הליכי גישור היא תקשורת מועטה בין צדדים, סבבי דיון קצרים שמונעים בירור יעיל של המחלוקות וצדדים שאינם מעוניינים באמת להגיע להסכמות.


היתרונות בשימוש במערכת

השימוש במערכת, יציג בפני הצדדים את יתרונותיו של הליך הגישור ללא עלויות מיותרות ותאפשר לכל מגשר מקצועי להגדיל את מוכנותם של הצדדים להליך גישור, וגם את נכונותם של הצדדים לשלם עלויותיו הראויות של הגישור.

המערכת מכינה את הצדדים להליך גישור ענייני, אפקטיבי ובעל סיכויי הצלחה גבוהים; מייצרת מפת סכסוך מפורטת ומדויקת; מצמצמת למינימום את "אי ההבנות" במהלך הגישור; מזקקת את הסכסוך למחלוקות האמתיות; מכוונת את הצדדים לקחת אחריות על התהליך ותוצאותיו, ומאפשרת להם לנהל את המשא ומתן לפשרה באופן מובנה, מבוקר, חיובי ומוכוון הסכמות.

המערכת מאפשרת לכל מגשר לטפל בסכסוכים ומחלוקות עוד בשלב מוקדם, לעקוב אחר התקדמות הגישור באופן יעיל ורציף, ולאתר את כוונותיהם האמיתיות של הצדדים – האם הם מעוניין לפתור את הסכסוך או רק לגרום לצד השני עוגמת נפש טרחה והוצאות.

אם כן - DPM מאפשרת למגשרים לתת לצדדים לגישור שירות טוב יותר ולגבות שכר גבוה יותר עבור טרחה מועטה יותר.