top of page

מודל חדשני לפתרון מחלוקות וגישור בין בני זוג


מערכת טכנולוגית מבוססת על מודל חדשני לניהול משא ומתן, DPM – Disputec Peace Machine , תסייע לבני זוג להגיע להסכמות ולפתור מחלוקות בניהול הקשר הזוגי והמשפחתי.

שימור מערכות יחסים מחייב פתרון מוסכם של מחלוקות


האתגר המרכזי של כל מערכת יחסים הוא, לשמר אותה נינוחה או יעילה, מבלי להיגרר למחלוקות וסכסוכים. חברת מתאגדים ישיר, בבעלות עו"ד גל גורודיסקי, סיימה לאחרונה את פיתוחו של מודל חדשני, שמסייע לשמר ולתחזק מערכות יחסים, באמצעות מערכת תקשורת מקוונת לניהול תקשורת במצבי קונפליקט. המודל המקוון לפתרון מחלוקות, נרשם כפטנט בישראל ובארה"ב.


גורודיסקי, עורך דין, כלכלן, מגשר ויזם, הוא בעל נסיון עשיר של 25 שנה בניהול תיקי ליטיגציה מורכבים. גורודיסקי מסביר, שהמודל נועד לסייע לצדדים להגיע להסכמות, גם במקרה בו הם מעוניינים לפתור מחלוקת (קונפליקט שלילי), או לקדם פעולה משותפת (קונפליקט חיובי).

שפה חדשה לניהול קונפליקטים - תמציתית החלטית וחיובית

המודל שפיתחה החברה מאפשר לבני זוג ליישב מחלוקות, כבר בשלב הראשון בו הן מתגלעות, לנהל תקשורת תכליתית וחיובית, על ידי החלפת טענות קצרות, בתבנית בינארית של שאלות כן/לא. תהליך תקשורתי זה מייצר רשימה מפורטת של הסכמות ומחלוקות, ממפה את הפערים בין הצדדים, מדייק את המחלוקות, מאפשר לכל אחד מבני הזוג להביע את עמדותיו, להבין באופן שלם ומלא את עמדת הצד השני, ולהתייחס אליה באופן שאינו מאפשר הידרדרות והסלמה.

השימוש במודל, מפרק את הפערים בין בני הזוג לגורמי היסוד ובכך הוא ממפה ומצמצם אותם. התקדמות המשא ומתן בצעדים קטנים מאפשרת להציג את האינטרסים האמיתיים של בני הזוג במהלך המשא ומתן והרחבת מצאי הפתרונות.

המודל הבינארי מתאים במיוחד לפתרון מחלוקות וסכסוכים משפחתיים

מחקרים הראו שחיזוק תחושת השליטה אצל צד שנפגע בסכסוך, מקדמת אצלו את הסיכוי לפיוס. ברוב הסכסוכים בין בני זוג, שני הצדדים מרגישים נפגעים. השימוש במודל מגביר את תחושת ההבנה, הוודאות והשליטה ולכן התהליך שעוברים הצדדים במהלך השימוש במודל מכין אותם לפיוס והשלמה.

מקובל לחשוב שלא ניתן לפתור סכסוכים מורכבים על ידי שאלות פשוטות של כן ולא. אולם, המודל הבינארי נועד רק לצורך תיאור הסכסוך. מבחינה מהותית, כללי המשחק של המודל מבוססים על יסודות התנהלות בין-אישית של בני הזוג במצבי מחלוקת, והוא אינו תלוי בשפה, תרבות, חוק, או שיטת משפט.

לכן, ניתן לעשות שימוש במודל לפתרון מחלוקות בין בני זוג מכל סוג, בכל היקף, ובכל שלב, החל מהשלב הבין -אישי בו נוצרת הצורך בפעולה מוסכמת או בפתרון מחלוקות באופן יומיומי, וכלה בפתרון סכסוכים משפטיים מורכבים, בכל שלב של ההליך המשפטי.

מערכות יחסים טובות הן מפתח לבריאות אושר ואריכות ימים

אחד המחקרים הארוכים ביותר שנוהלו אי פעם, נערך באוניברסיטת הרווארד, ובדק מה הם הפרמטרים המשפיעים ביותר על בריאותם ואושרם של אנשים לאורך זמן. המחקר בדק את נתוניהם של בוגרי אוניברסיטת הרווארד בשנות ה-30 לאורך עשרות שנים של שנות חייהם והגיע למסקנה מפתיעה: מערכות יחסים ארוכות טובות ויציבות תורמות לבריאות, אושר ואריכות ימים, יותר מכסף ופרסום. לכן, אין ספק שראוי להשקיע משאבים ומאמץ בתחזוקה של מערכות יחסים. כל אדם יכול להפיק תועלת מרכישת מיומנויות של תקשורת אפקטיבית שתתמוך ביצירה, תחזוקה ותיקון של מערכת היחסים המשפחתית. המודל המקוון של DPM מאפשר זאת בקלותו וביעילות.

חלופה להליכים משפטיים

המודל מתאים גם לשימוש כחלופה זולה, יעילה ומהירה לניהול הליכים משפטיים. בכך, הוא מנגיש את פתרון הסכסוך גם לאוכלוסיות המתקשות בד"כ לפנות להליכים משפטיים, כמו בני זוג העומדים בפני פרידה. אמנם בני הזוג צריכים להסכים לקיים הידברות ביניהם באמצעות המודל. אם בני הזוג אינם מגיעים להסכמות בעצמם, הם יכולים לצרף לשיחה, יועצים, כגון עורכי דין ומומחים. בהמשך יכולים בני הזוג לצרף, מגשר, או צד שלישי ניטרלי אחר, שיציג שאלות נוספות לצמצום המחלוקות. אם המחלוקת אינה נפתרת בהסכמה, יכולים הצדדים להעביר את הטענות שבמחלוקת להכרעה מהירה וזולה של בוררים מומחים בתחום המשפחה.

המודל אינו מייתר את הצורך בשירותים משפטיים או מחליף אותם. גם עורכי דין, מגשרים ובוררים יכולים להיעזר במודל הבינארי, כדי לאפשר ללקוחותיהם לפתור סכסוכים רבים יותר בזמן קצר יותר, אם הם יהיו מעוניינים בכך, כמובן.

תניות בוררות לפי המודל הבינארי בהסכמים של יחסי-ממון ובהסכמי גירושים

אימוץ השיטה שמציע המודל הבינארי כסעיף בוררות בהסכמים של יחסי ממון והסכמי גירושים, יקנה לצדדים להסכם וודאות יציבות ושקט בניהול מערכות יחסים זוכיות ארוכות טווח. במסגרת זאת חברת מתאגדים ישיר התקשרה כבר עם מספר שופטים בדימוס על מנת שישמשו כבוררים מכריעים בסכסוכים שלא ייפתרו ללא סיוע.

במקרה בו בני הזוג אינם מגיעים להסכמות, אין להם סיבה לשלם 30,000 ש"ח שכר טרחה לעורכי דין, ולחכות שלוש שנים לשופט אחד עם 3 שנות ותק, במקום לשלם 300 ש"ח ולקבל תוך 3 ימים החלטה מ 3 שופטים שלכל אחד מהם 30 שנות ותק. כל מה שצריכים הצדדים לסכסוך לעשות לשם כך הוא לתאר את הסכסוך בשפה של המודל - טענות קצרות המנוסחות השאלות כן/לא באמצעות המערכת. ולפעול לפי כללי המודל עד לפתרונו הסופי או עד שאחד הצדדים מחליט שאינו מעוניין להגיע לפתרון מוסכם.

על מנת ללמוד על המודל הבינארי לפתרון מחלוקות ותחזוקת מערכות יחסים זוגיות, ניתן להזמין הרצאה של עו"ד גל גורודיסקי. נושאי ההרצאה:

· הדרך לפיתוח המודל – ההזדמנות בשינוי אישי ומקצועי

· הקשר בין מערכות יחסים טובות לבריאות ואריכות ימים

· מבנה הסכסוך – כאבים וכעסים ומה שביניהם

· ניהול מו"מ אפקטיבי – כל ילד יכול

· מודל בינארי לקבלת החלטות - מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה

· שפה חדשה לניהול קונפליקטים – לשאול למה ולא לפחד.

· עורכי דין ובתי משפט – אפשר, ורצוי להימנע

· כן או לא, או לא רוצה – הדרך לפתרון או הדרך לאסון

· התנהלות אפקטיבית של קבוצות וקהילות – הרוב קובע

· אמת או חובה – מי בא אתי למקום הנכון שלי


מבנה הרצאה אפשרי:

20 דקות

30 דקות

45 דקות

יום עיון כולל סדנא מעשית



19 צפיות0 תגובות
bottom of page